Tips!

Hej! Tänkte dela med mig av några små nageltips jag har "samlat på mig" :)

1. Tunna och sköra naglar, precis som jag? Viktigt att tänka på är kost, gener, sjukdomar, medicinering, dieter och annan livsstil påverkar dina naglar. En allsidig kost, motion, sömn, ja en allmänt sund livsstil gör att dina naglar i allmänhet mår bättre. Men vill du hjälpa dina naglar på traven och stärka dem, investera i en nagelolja och stärkande nagellack. Det finns många olika märken och prisklasser att välja på ute i affärerna! Applicera och massera nagelbandsoljan vid nagelroten, där tillväxten startar, och det stärkande nagellacket appliceras över hela nageln.
Mirakelkit, Depend, ca. 159 kr på t.ex Kicks eller Åhlens.


2. Jobbigt att vänta på att nagellacket ska torka? Visst är det irriterande när de inte riktigt är färdigtorkade och man råkar stöta i något , så är allt förstört! Jag har tre tips!
  • Doppa naglarna i kallt vatten, eller håll de under kranen en stund! Det kalla vattnet verkar "stelnande" och gör att nagellacket torkar snabbare.
  • Blås på naglarna med hårfönen! :)
  • Idag finns det olika snabbtorkande nagellack ute på marknaden. Dessa härdar nagellacket och gör att de torkar på nolltid. Efter att ha applicerat ditt vanliga nagellack, applicera direkt ett tunnt lager snabbtorkande lack över. Jag använder mig av Mavalas Mavadry, en produkt som verligen håller vad den lovar! Nagellacket torkar supersnabbt och den förbättrar även hållbarheten.
    Mavadry, ca 99 kronor.

3. Visste du att man aldrig ska skaka nagellacksflaskan? Det skapar luftbubblor i nagellacket. Istället ska du rulla flaskan mellan handflatorna och "värma upp" nagellacket, vilket gör att det flyter bättre.
4. Att ha mera runda, eller raka, fyrkantiga naglar är en smaksak. Men visste du att du inte ska runda av din nagel för mycket? Då förstör du nagelns naturliga fiber i kanten, och gör att naglarna lättare går av.
Hoppas ni har lärt er något nytt! :)

XOXO

Kommentarer



Vad heter du?
Ska jag komma ihåg dig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du en blogg/hemsida?:


Skriv något fint här nedan:


RSS 2.0